gvranos

Ο Γεώργιος Βράνος γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα.

Από τον Ιούνιο του 2014 έως το 2017 ήταν Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.

Το 2010 διορίστηκε Επίκουρος Καθηγητής και από το 2015 είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη, με γνωστικό αντικείμενο τη «Διεύθυνση Ορχήστρας».

Συνεργάζεται με την Εθνική Λυρική Σκηνή, την Κ.Ο.Α. και τις άλλες μεγάλες ελληνικές συμφωνικές ορχήστρες καθώς και την εθνική συμφωνική ορχήστρα Κύπρου.

Διδάχτηκε Ανώτερα Θεωρητικά από τον Α. Αμαραντίδη και πιάνο από την Ιφ. Παπαδογιάννη στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών. Στη συνέχεια αποφοίτησε από την Ανώτατη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου, τάξη του H. Michael, όπου σπούδασε με υποτροφία του Ιδρύματος «Α. Ωνάσης».
 Στο χώρο του Ορατόριου και της Alte Musik, έπαιξε καταλυτικό ρόλο η παρακολούθηση Μeisterkurs στον περίφημο μαέστρο H.Rilling, καθώς και η συνεργασία του με την Ορχήστρα Bach Collegium και τη Διεθνή Συμφωνική Ορχήστρα και Χορωδία του Φεστιβάλ της Στουτγάρδης, όπου διηύθυνε το Requiem του Verdi και τη Λειτουργία Messa per Rossini.
Για το συμφωνικό ρεπερτόριο, αλλά και τη συνεργασία με νέους εκτελεστές, εκτός από τις διάφορες Ορχήστρες και Όπερες που συνεργάστηκε, μεγάλη σημασία είχε και η ανάληψη της καλλιτεχνικής διεύθυνσης για δύο συνεχή έτη (1994-95) της πρώτης του Ορχήστρας, της Συμφωνικής Ορχήστρας του Πανεπιστημίου του Μονάχου, ως τελειόφοιτος ακόμη της Μουσικής Ακαδημίας, γεγονός που σχολιάστηκε με ενθουσιασμό από το γερμανικό Τύπο (Suddeutsche Zeitung, Munchner Merkur κ.ά.).

 Έχει διατελέσει Α’ αρχιμουσικός και αναπληρωτής Γενικός Μουσικός Διευθυντής (Generalmusikdirektor) στην Όπερα του Regensburg (2003-2008) και στην Κρατική Όπερα του Coburg (2008-2010), όπου ήταν και Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων του Coburg, ενώ το 2004-2005 διετέλεσε Γενικός Μουσικός Διευθυντής στην Όπερα του Regensburg (G.M.D.) Παραγωγές όπως Carmen, Norma, Lulu, Un ballo in maschera κ.ά. καθώς και συμφωνικά κονσέρτα, πολλές φορές και με τη σύμπραξη της περίφημης παιδικής χορωδίας των Domspatzen και τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Όπερας του Regensburg, απέσπασαν ενθουσιώδεις κριτικές από το γερμανικό, αλλά και το διεθνή Τύπο. Ως Β’ αρχιμουσικός στην Όπερα του Pforzheim (1997-2003), διηύθυνε εκτός του γνωστού ρεπερτορίου και αρκετές πρώτες εκτελέσεις, πολλές φορές και με τη σύμπραξη της Ορχήστρας Μουσικής Δωματίου της Νοτιοδυτικής Γερμανίας (Sudwestdeutshes Kammerorchester Pforzheim), ενώ παράλληλα ήταν και Καλλιτεχνικός Διευθυντής για δύο συνεχή χρόνια (1998-99) των καλλιτεχνικών εκδηλώσεων στο Μόναχο, προς τιμήν της Μαρίας Κάλλας στο Gasteig και το Prinzregenten-Theater, με τη συμφωνική Ορχήστρα του Μονάχου και την Ορχήστρα Kammerphilharmonie της Αγίας Πετρούπολης.
Παράλληλα έχει συνεργαστεί και με άλλες Όπερες, όπως αυτή του Flensburg και της Trier στη Γερμανία.

 Κατά τη διάρκεια της θητείας του, ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Κ.Ο.Θ. αυξήθηκε κατά πολύ ο αριθμός των ακροατών της Κ.Ο.Θ. και επεκτάθηκαν οι συνεργασίες της ορχήστρας με άλλους πολιτιστικούς φορείς της πόλης, προξενεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα κ.α.
Ιδιαίτερα με το Γενικό Προξενείο της Γερμανίας, άρχισε μια πολύ δημιουργική και καρποφόρα συνεργασία. Έτσι χορηγήθηκαν αρκετές μεγάλες συναυλίες από το Γερμανικό Προξενείο της Θεσ/νίκης, όπως  η "Συμφωνία των Άλπεων" του R.Strauss, το Σεπτέμβριο του 2016, υπό την διεύθυνση του Γ.Βράνου, ενώ το αποκορύφωμα της συνεργασίας αυτής, ήταν η πολύ σημαντική συναυλία της Κ.Ο.Θ. στο Μόναχο, προς τιμήν των εβραίων της Θεσ/νίκης που έπεσαν θύματα του ολοκαυτώματος, τα έξοδα της οποίας ανέλαβε το ΥΠΕΞ. της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας.
 Ένας από τους στόχους του Γ.Βράνου ως Διευθυντής της Κ.Ο.Θ. ήταν η μεγαλύτερη δυνατή εξωστρέφεια της ορχήστρας και η εξοικείωση των νέων με τη συμφωνική μουσική. Υλοποιήθηκαν έτσι πολλές συναυλίες σε μη παραδοσιακούς χώρους συναυλιών από πλατείες και φαράγγια (συναυλία στην Ρόκκα Κισσάμου της Κρήτης με 6000 θεατές) μέχρι και τις φυλακές των Διαβατών.

Τον Ιανουάριο 2017 τιμήθηκε από το Αριστοτέλειο Παν/μιο Θεσσαλονίκης για την συνεργασία του ως Διευθυντής της Κ.Ο.Θ. με τους φοιτητές μουσικών σπουδών του Παν/μίου στα πλαίσια της Πρακτικής Άσκησης του Α.Π.Θ.